Després de crear un granissat instantani que pogués ser envasat, congelat i pres a qualsevol lloc, i sense necessitat de màquina, un dels desafiaments més complexos que hem assumit en els darrers temps, ha estat el de canviar per complet el nostre model de comercialització , per assolir tots els nostres potencials consumidors (que ara són milions) amb la nostra comunicació i la nostra distribució. Pel que fa al desafiament de comunicació, deixarem el tema per explicar-ho en una altra ocasió. Avui ens centrarem en el pas de gegant que estem fent en la comercialització .
Els desafiaments de la distribució
Amb Frosty® Pocket, teníem clar des d’un principi que s’obririen per a nosaltres desenes de noves possibilitats de distribució: absolutament qualsevol punt de venda, físic o digital, era ara un punt de venda potencial. Parlem d´un producte que no requereix cap tractament especial, no requereix fred, té un PVP baix, és lleuger, petit, resistent, té una caducitat llarga i el distribuïm en caixes petites de només 10 unitats. No hi ha cap barrera que li impedeixi estar absolutament en qualsevol negoci: des d’una cafeteria, una foodtruck, benzineres, botigues en línia, satisfets, guinguetes i fins i tot, per què no?, una sabateria, un basar o una perruqueria. I, per descomptat, cadenes de supermercats.
També teníem clar des del principi que hi ha dos canals que són, estratègicament, imprescindibles per a lèxit del nou Frosty® Pocket: el canal impuls i la gran distribució alimentària. El primer ens aporta capil·laritat per arribar a qualsevol punt del país; el segon, ens ofereix visibilitat i credibilitat: encara que portem gairebé una cambra del XXI, encara hi ha molta gent que no es pren seriosament un producte alimentari si no és al lineal del supermercat.
Però fer-se un lloc en aquests lineals de la gran distribució no és una tasca fàcil. En absolut. Les cadenes estan, des de fa alguns anys, més per la tasca de reduir referències que no pas d’incorporar-ne de noves. Especialment, si es tracta d’un producte nou, sense antecedents ni històric, sense categoria on ubicar-lo, sense ni tan sols una comparativa possible amb productes similars (que no existeixen) o comportament en altres països, on tampoc no hi ha res igual. “Un granissat instantani??” Amb sort aconseguiem, després de molt intentar-ho, que algú es posés al telèfon. Això sí, tot canviava així que ho provaven. Ja expliquem que la reacció més habitual va ser “és increïble!”, i això, per fortuna, ens va obrir les portes que necessitàvem.
I després de les proves, el producte es va guanyar el seu lloc als lineals
Així, aquest estiu, amb totes les dificultats de ser un producte nou creat per una empresa familiar, una bona part de la distribució moderna va començar a entusiasmar-se amb el nostre producte i aviat ens vam veure als lineals d’algunes de les principals cadenes: Ahorramás, Caprabo , E. Leclerc, Gadis, Spar, Carrefour Express i altres. La nostra presència ja és una realitat a la majoria de les cadenes regionals més importants d’Espanya. I seguim treballant per estar aviat a totes les altres.
El nostre Frosty® Pocket ha estat acollit amb entusiasme i s’ha guanyat el reconeixement de molts distribuïdors de tot el país. Gràcies a ells, ara mateix estem a milers de punts de venda de tot Espanya. I seguim treballant en estreta col·laboració amb els nostres partners, amb la meta comuna de continuar creixent per arribar a tots els consumidors.
Molt camí per recórrer encara a la distribució
Amb tot, durant els últims mesos, una pregunta es repetia de forma constant (diverses vegades al dia) a les nostres xarxes socials: “on puc comprar-lo?”. Per això, hem creat un mapa de punts de venda que permet a les botigues registrar-se com a punt de venda Frosty® Pocket i als consumidors localitzar-los. Ja hem afegit prop de 1.000 punts de venda en aquest mapa, i tot i això, encara la gran majoria no apareix aquí.
La promesa que va néixer amb Frosty® Pocket, de ser “el pedregat per prendre on vulguis i quan vulguis”, només és possible si aconseguim complir el nostre propòsit de portar-lo a tots els lineals ia tots els congeladors de cada negoci d’alimentació a cada poble . Fins aleshores, tindrem encara molta feina per fer.